Алкохол по Време на Кето Диета | Може ли да Пием Алкохол и Колко?

Кетогенна диета и алкохол

Да имаш социален живот докато си на кето диета не е лесна задача и доста хора срещат трудности с това. Въглехидратите присъстват почти навсякъде около нас, особено когато сме решили да посетим нощен бар и да се позабавляваме с приятели. Изключвайки изцяло пиеното на бира и вино е чудесно начало, но придържайки се към твърдия алкохол обикновено е най-добрият избор. Въпреки, че твърдият алкохол е направен от естествени захари, зърнени храни, картофи и плодове - по време на процеса на ферментация и дестилация, тази захар се превръща в етилов алкохол. Пиенето на твърд алкохол може всъщност да задълочи вашето нивото на кетоза, но ще забави загубата на тегло. Поемането на алкохол оказва влияние върху метаболизма на черния дроб, където колкото повече пиете, толкова повече тялото ви произвежда кетони. Когато черният ви дроб се грижи за алкохола, който пиете, той се превръща в триглицерид, който също така може да повлияе положително на производството на кетони. Имайте предвид, че много хора изпитват замаяност и леко напиване, по-бързо от обичайното. Докато това може да е чудесно за някои, вие трябва да сте внимателни - особено докато шофирате. Недейте да пиете и да шофирате. Бъдете много внимателни, когато сте на кето диета и в същото време консумирате алкохол. Много хора имат също опит с лошия махмурлук (неразположение след пиянство) докато са на кето диета, за това бъдете сигурни, че сте добре хидратирани. Най-стандартния, но сигурен съвет, който бихме могли да ви дадем е да пиете по една чаша вода на всеки шот/чаша алкохол, който ще изпиете. По-долу ще намерите кратки и бързи варианти на всичко, което можете да питете. Слезте по-надолу по страницата и прочетете по-детайлни обяснение за всеки ниско въглехидратен алкохол и какво като цяло трябва да избягвате. Ето списък, където е описано какво може да пиетe, когато искате да консумирате ниско въглехидратен алкохол. Опитайте се да не се отклонявате много от препоръчителния лист, но ако искате повече опции скролнете по-надолу и ще видите по-обширен лист.

  • Бирите са много богати на въглехидрати и е препоръчително да се избягват. Типичната светла бира има информация за съставките онлайн, така че бъдете сигурни, че сте ги проверили преди консумация.
  • Вино. Неподсладено/неароматизирано шампанско, сухо червено вино и сухо бяло вино. Тези ще са най-ниско въглехидтратните вина, които можете да консумирате. В тях се съдържат между 4-5гр. чисти въглехидтлати на чаша около (150 ml), но трябва да бъдете внимателни.
  • Твърд алкохол. Водка, ром, джин, текила, уиски. Всисчки неподсладени и неароматизирани твърди алкохоли имат 0 грама чисти въглехидрати. Ликьорите и повечето смесени алкохоли имат въглехидрати (често са богати на заахри), така че по-добре да ги избягвате.

Ако търсите с какво да разредите алкохолните си напитки, за да ви е по-приятно да ги консумирате, ето нашите предложения:

  • Газирана вода – един от най добрите избори, позволявайки ви да придадете вкус, който ви харесва.
  • Диетични газирани напитки (или Zero calorie) – изглеждат доста примамливо на пръв поглед с всичките си вкусове и разновидности, но четете внимателно етикетите, за да не се разочаровате.
  • Енергийни напитки без захар – някои марки избират да подслаждат своите енергийни напитки с еритритол или стевия. Те могат да бъдат консумирани с алкохол и да разнообразят напитката ви.
  • Други напитки без захар – на пазара се предлагат и негазирани напитки, които съществуват и във вариант без захар. Тях също бихте могли да използвате за добавка към вашето питие.

ВАЖНО! : Бъдете изключително вниматели с подсладените напитки, които пиете или смесвате с алкохола си. Много чето това, което пише на предния етикет се разминава с информацията на задния, върху който има всички детайли за протукта. ЧЕТЕТЕ ВНИМАТЕЛНО! Препоръчителни алкохолни напитки с ниско съдържание на въглехидрати Въпреки всеобщото отрицателно мнение спрямо алкохола, все пак, той притежава редица здравословни ползи, така че съвсем не е необходимо да се чувствате зле, когато си позволите една чаша вино или малко ликьор. В умерена употреба алкохолните напитки намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания, спомагат за превенция срещу образуване на ракови клетки в организма, а освен това, благоприятстват за подобряване на инсулиновата резистентност. По принцип, спиртните напитки са винаги по-добрият вариант за питие при положение, че сте на диета с ограничен прием на въглехидрати. Обикновено, спиртните напитки с 40% съдържание на алкохол (80 градуса) или по-високо ще включва точно 0 грама нетно количество въглехидрати. Все пак, не забравяйте да бъдете особено внимателни, когато консумирате коктейли или други подобни миксове от алкохолни напитки – най-вече при посещение на барове и дискотеки. В тези случаи крайният микс от напитки съдържа съставки с добавена захар (като например, различни видове сиропи, сокове и подсладители).

Водка

Обичайно, водката се произвежда на основата на зърнени култури като картофи, ръж или пшеница. Най-често, алкохолното й съдържание е от 35 до 50%. Ето защо, когато сте в супермаркета, за да си изберете нещо за пиене, или пък на бара, пробвайте да се придържате към чиста водка – без никакви допълнителни подсладители или специални вкусове в нея. От друга страна, ако държите на водка с по-специален вкус, имайте на предвид, че в търговската мрежа се предлага такава и то в доста разновидности, а и най-важното което е с 0% съдържание на въглехидрати. Ако ще се спирате на този етап обаче, направете си проучването в интернет предварително кое би било подходящото питие от този тип за вас, защото някои варианти са с много подсладители и сиропи.

Уиски (Скоч / Бърбън)

Уискито се прави от ферментирали зърнени култури, обикновено съчетания от ръж, пшеница или жито, а понякога и ечемик, като тази напитка е с 35-50% съдържание на алкохол. Въпреки че това е тъмна спиртна напитка, всички видове уиски са без никакво съдържание на въглехидрати (или захари). Ето защо тя е идеален вариант за хора, които са на кетогенна диета. Един барел отлежало уиски, освен това, е с доста по-високо съдържание на феноли и елагова киселина (последната, между другото, успешно преборва свободните радикали в тялото) по сравнение с червеното вино. В зависимост от произхода на уискито, то може да е от различен тип. Например, скочът, уискито и бърбънът сами по себе си са специфични форми на общото понятие уиски като спиртна напитка. Някои хора трудно понасят вкуса на уискито, тъй като то е малко по-остро и силно. Ако и вие сте сред тях, заложете на водката, защото тя е доста по-мека като аромат.

Текила

Повечето видове текила се приготвят от сърцевината на растението агаве и са с приблизително 40% съдържание на алкохол. На пазара няма да откриете кой знае колко много видове текили с допълнителен вкус, така че в този случай не следва да се притеснявате за наличие на подсладители или въглехидрати. Все пак, имайте на предвид, че някои производители смесват текилата с други типове алкохол. Това, което ние можем да ви препоръчаме от гледна точка на нисковъглехидратната ви диета, е да избягвате такава текила и да се придържате само към тази, която изцяло е извлечена от сока на агаве. ИНТЕРЕСЕН ФАКТ: Самото растение, се отглежда на доста места, но в зависимост от конкретното място текилата винаги е с по-особен от останалите специфичен вкус. Така, в регионите с по-висока надморска височина, текилата е с по-сладък и ароматен вкус.

Ром

Ромът е с основна съставка захарна тръстика или меласа и съществува в различни вариации. Също така не съдържа въглехидрати и захари, но трябва да се внимава с ароматизираните ромове. Обикновено колкото по-тъмен е ромът, толкова по-богат е вкусът и толкова по-отлежал е. Средно ромът е със съдържание от около 35 обемни процента алкохол. След като първо е дестилиран, ромът се превръща в прозрачна течност. После, обикновено се поставя в бърбънови бъчви, за да придобие дъбовия вкус и тъмния цвят, който сте свикнали да виждате. Вкусът и цветът от бъчвите не се отразява върху съдържанието на въглехидрати.

Джин

Джинът се прави с основа от зърнени култури и традиционно е с около 35 обемни процента алкохолно съдържание. Обикновено съдържа цитруси, като лимон, портокал или лайм, но внимавайте с ароматизирани или подсладени видове ром. Sloe gin e популярен ароматизиран джин, произвеждан в Англия и овкусен с плодове на дива трънка. Те имат добавени захари и съответно добавени въглехидрати. Повечето хора асоцират джина с коктейла джин и тоник, но тоникът и други популярни миксери имат въглехидрати, затова е добре да внимавате с тях.

Бренди

Брендито се прави от мъст и сок, вино или грозде. Има много видове бренди, но най-популярното е коняк - бренди, което е направено във френския регион Коняк. Брендито обикновено е с вариращ процент на алкохолно съдържание от 35% до 60% обемни процента и понякога отлежава в бъчви. Някои компании избират да добавят карамелени оцветители към тяхното бренди вместо да го оставят да отлежи в бъчви, затова бъдете внимателни с добавените оцветители, защото те могат да съдържат допълнителни въглехидрати.

Селекция нисковъглехидратни вина

Виното може да бъде чудесно за консумиране в умерени количества заради здравословните му полезни качества (такива качества идват от полифенолите, антиоксидантите и ресвератролите). Ката цяло, най-сухите вина са с най-ниско съдържание на захар. Те са традиционно направени от не съвсем узряло грозде (поради което и по-ниското захарно съдържание) и обикновено не преминават през процеса на шаптализация (добавяне на захар по време на ферментацията). Червеното вино типично е с най-ниски стойности на въглехидрати измежду всички вина. Ако видите вино с етикет “късна реколта”, то стандартно ще бъде с много висока въглехидратна стойност и следва да се избягва при кето режима. Има изключително много марки вина на пазара. Тъй като няма приет стандарт за представяне на информацията за хранителните стойности при алкохола, бихте могли да обмислите варианта за избор на обикновено брандирано вино или да се опитате да откриете информацията за хранителните стойности онлайн.

Нисковъглехидратни червени вина

Червеното вино е тясно обвързано с “френския парадокс”, фраза, която засяга наблюдението, че французите са с ниски показатели за сърдечни заболявания. Може би има известна доза истина в това, тъй като много проучвания показват, че умерената консумация на червено вино може да намали риска от сърдечно заболяване и инфаркт. Въпреки това е важно да се подчертае, че свръхпотреблението увеличава този риск. Има също така проучвания, които свързват червеното вино с намален риск от дименция, депресия и диабет тип 2 при жените. 1-2 чаши на ден могат определено да подсилят вашето здраве - затова не се чувствайте виновни, ако консумирате вино умерено.

Нисковъглехидратни бели вина

Повечето хора биха изтъкнали здравните ползи на червеното пред бялото вино и все пак съществуват няколко основателни причини да консумираме бяло вино. По принцип бялото вино съдържа повече антиоксиданти и обикновено не предизвиква тежко чувство на препиване (махмурлук) поради по-ниската концентрация на съединения (странични продукти на ферментационния процес). Освен това, съществуват изследвания на Училището по медицина в Бъфало, които доказват, че продължителната употреба на бели вина подобрява функцията на белия дроб.
*Десертни вина, вината Порт и шеритата са подсладени и трябва да се избягват.

Списък на нисковъглехидратни бири

Бирата е една от най-употребяваните алкохолни напитки, но не и от най-диетичните. В състава на бирата влизат бързо усвоими, прости въглехидрати и не случайно е наречена течен хляб. Има толкова много различни марки бира, че не е никак трудно да поръчаш грешната и без да искаш да превишиш консумацията на въглехидрати. Ние препоръчваме рядката консумация на бира, дори и тя да е нисковъглехидратна. По принцип колкото по-тъмна е бирата, толкова повече въглехидрати съдържа. Опитайте се да избягвате Стаут и Лагер бира, които са с по-тъмен цвят (особено тези, които са червени, кехлибарени или кафяви). Забележка: Ако имате непоносимост към глутен или имате целиакия, изключително важно е да се отбележи, че бирата обикновено се прави от ечемик или пшеница. Това би причинило нежелани реакции, затова по-добре е да я избягвате.

Списък на диетични сайдери

Сайдерът основно е направен от ферментирали плодови сокове (най-често ябълков сок). След процеса на ферментация и филтрация, повечето производители добавят допълнителни съставки (обикновено повече сок или захар), за да получат отличителния вкус на техния сайдер. И докато все още няма диетични сайдери, има много марки, които предлагат овкусена газирана вода с добавка на алкохол. Тези напитки се доближават най-много до сайдера – и все пак ако сте заклет почитател на сайдера, то те не биха могли да го заместят. Вместо това мислете за тях като освежаващи и ободряващи напитки.

Алкохол и Коктейли, които да избягвате по време на Кето Диета:

Повечето от нас, които са на нисковъглехидратна, кетогенна диета знаят, че захар има почти във всичко. Това също така се отанся и за алкохолни коктейли и аперитиви.

  • Порто/Шери. Тези вина са познати още като десертни и включват всички видове порто, шери и саутърн. В състава си, те имат алкохол с високо захарно съдържание, като в повечето случаи, въглехидратите на 90мл надвишават 13гр. Страйте се да избягвате тези вина, колкото e възможно.
  • Сладки вина. Много по-сладки от сухите вина и в повечето случаи придружени от десерт, те са малко по-леки от вината порто и шери. Една чаша сладко вино обикновенно съдържа около 11-18гр. въглехидрати. Тези вина е също добре да бъдат избягвани.
  • Сангрия/Маргарита. Обикновено сангрията и маргаритата имат над 10гр въглехидрати на 45мл. Избягвайте тези напитки, колкото се може повече.
  • Парти уайн кулър напитки. Най-познатата напитка от този тип е Смирнофф Айс. По състав, тези напитки са нищо повече от много сладка газирана вода примесена с алкохол. Избягвайте тези на всяка цена.
  • Ликьори. Онбикновенно в състава си те съдържат алкохол и захарен сироп, в резултат на което, те съдържат много въглехидрати.

Други неща, за които трябва да следите, когато си поръчвате питиета, са различните на вкус сиропи, които барамните често добавят в питиетата. В повечето случаи, когато си поръчвате питие в бар, можете сами да изберете състава му или директно да поръчате питие без захар. Ето няколко примера на това какво трябва да избягвате, когато си поръчвате коктейл:

  • Плодови сокове. Много често барманите добавят в питиетата сок от червена боровинка, портокал, ананас, домат или пъпеш. Поради тази причина бъдете много внимателни, когато си поръчвате коктейл, понеже много често в състава им има сокове.
  • Сиропи. Също като сиропите в кофи шоповете, тези са направени с много захар. Ако в състава на коктейла ви има добавен сладък сироп си изберете нещо друго от менюто.
  • Плодов топинг. Много коктейли имат плодове, като боровинки, резен портокал или ананс, за топинг. Добрата част е, че просто може да ги премахнете и да се наслаждавате на питието си без тях. Само се уверете, че самият коктейл няма долъплително добавена захар.

Предупреждения относно консумацията на алкохол при спазване на кетогенна диета

  • Алкохолът не трябва да се консумира в прекомерни количества или на постоянна дневна база. Има сериозни противопоказания за здравето и в краткосрочен план не забравяйте за калориите при консумацията на алкохол.
  • Калории. Алкохолът все още се брои за калории и забавя разграждането на мазнини. Алкохолът приоритетно се изгаря от организма.
  • Толерантност. Повечето хора на кетогенна или нисковъглехидратна диета изпитват много по-ниска толерантност към алкохола, отколкото обикновено. Бъдете внимателни при консумацията на алкохол.
  • Глад. Много хора изпитват повишено ниво на глад, когато консумират алкохол. Това може да доведе до някои неправилни решения (ядене на храни с високо съдържание на въглехидрати) или до прекалена консумация като цяло.
  • Обезводняване. Тъй като кето е естествен диуретик, трябва да внимавате колко вода пиете заедно с алкохола. Опитайте се да изпиете една чаша на един път, както и още вода преди лягане.
  • Добавена захар. Миксовете, ликьорите и много алкохолни напитки съдържат някакъв вид аромати или добавена захар. Докато много компании публикуват информация за хранителната стойност на своите продукти, би трябвало предварително да съберете информация относно храненето.

Чели сме много статии, в които се споменава, че трябва да се пият светла бира и много сухо вино, за да се избегнат въглехидратите, но без да се увличаме с консумацията. Някои леки бири могат да съдържат над 10 грама нетни въглехидрати и малко сухо вино може да съдържа средно над 8 грама въглехидрати на чаша. Също така е важно да се отбележи, че алкохолът съдържа калории. В човешкото тяло няма функция, която може да съхранява натрупаната енергия в алкохол, така че тялото ви ще предпочете да метаболизира алкохола преди мазнините. Забележка: Ако сте на кетогенна диета за отслабване, може да помислите да избягвате консумацията на всякакъв алкохол. Докато можете да консумирате нисковъглероден алкохол и да останете в кетоза, етилът ще бъде изгарян от тялото с предимство преди всички други хранителни вещества, които се консумирате. С други думи, алкохолът ще забави процеса на изгаряне на мазнини, тъй като по-малко количество свободни мастни киселини ще се превръщат в кетони. Освен това, алкохолът оказва влияние върху нивата на хормоните, които са свързани с коремните мазнини и загубата на тегло. Затова, ако сте заклет пияч, можете да очаквате много бавна или никаква загуба на тегло. Съществува и състояние, наречено алкохолна кетоацидоза, което може да бъде смъртоносно. Това обикновено се случва при хора, които не са яли храна през дълъг период от време и пият големи количества алкохол за кратък период. Това може да доведе до опасни нива на кетоните в кръвта, което от своя страна може да доведе до смърт.

ВАЖНО УТОЧНЕНИЕ: Ние от ketolife.bg не сме лекари и не се обвързваме с препоръки и наставления към нашите читатели. Информацията споделена тук е събрана посредством нашия опит и информацията, достъпна в интернет пространството. Призоваваме нашите скъпи читатели към отговорно отношение към своето здраве и ги съветваме да се обърнат към своя личен лекар преди започването на кето диетата. Ако имат съпътстващи заболявания, които биха възпрепятствали поддържането на кето диетата, да се обърнат за съвет към медицинско лице. Нашият екип ви съветва да се придържате към умерената консумация на алкохол и спиртни напитки. Ние НЕ насърчваме употребата на алкохол от лица под 18 години!

Последно обновяване: 06.12.2018 г.